Datenbankeintrag: "Visit the People, Benefit the People, Bring Together the Hearts of the People": What Did A Small and Big Flower Write in their Letters..."
Zerstörung der Familie Überwachung zuhause durch „Angehörige“

"Visit the People, Benefit the People, Bring Together the Hearts of the People": What Did A Small and Big Flower Write in their Letters..."

October 14, 2018
Auszug aus diesem Artikel Lesen Sie den vollständigen Artikel

There are five thank you letters placed upon the desk, I pulled out two among them. One is from a university student “Gul” to the head of the “Visit the People, Benefit the People, Bring Together the Hearts of the People” task force of the Taxation Bureau of Peyziwat County Hexia Awat Township, Yuegumaixileke Village, Li Jianfei. The other is a junior secondary “Little Gul”’s [letter] to Tuomabeixi Village’s First Secretary, Gao Yujun. Although the children’s Chinese isn’t expressed correctly, their sentences aren’t lucid, and there are incorrect characters, the emotions are sincere and full. Between the lines lies deep gratitude and and love for the work team.

‘You are the most selfless, persistent, tireless man I’ve ever seen in my life. I thank the Party and the government for allowing us to meet you. You taught me what responsibility and gratitude are. Thank you Secretary Li, I will never forget you.’


‘Is it Ok if I call you Daddy Gao?’

案头上摆着五封感谢信,我们抽出其中的两封,一封是一位大学生“古丽”写给自治区税务局驻伽师县和夏阿瓦提镇“访惠聚”工作队总领队、尤古买希勒克村第一书记李建飞的,还有一封是一位初中生“小古丽”写给托玛贝希村第一书记高玉军的。虽说孩子们的普通话表达还不是很准确,个别语句并不顺畅,还有错别字,但她们的情感是真挚的、饱满的,字里行间无不流露着对工作队浓浓的感激和热爱之情。

这是家住在尤古买希勒克村3组的阿尔组古丽·艾海提信中的一段话,她现在就读于新疆大学生物专业,今年暑假回到家,她发现村庄变美了,村民变富了,她做梦都没有想到昔日的深度贫困村能变成这样,而巨大的变化,她的家就体现得淋漓尽致.

阿尔组古丽一家就是这场脱贫攻坚战中的受益者。她的姐姐在“依娜柯”服装有限公司就业,多劳多得,最多的时候月工资可以拿到2300元。她的哥哥在商业圈里开了家饭馆,收入可观。母亲在夜市上卖凉皮子,父亲在庭院里侍弄蔬菜和果树,就连奶奶都把临街的房子出租2间开超市,一年的租金就可收1300元。她们一家人已驶入脱贫致富的快车道。

现在村里的柏油路宽了,路灯亮了,防渗渠也快修好了,村民都住进了安居富民房,而这一切得益于党的好政策,更是工作队努力的结果。抚今思昔,阿尔组古丽感慨万千,回到学校她就给李建飞写了封感谢信,信中她说:“我会记住您的话,好好读书,争取拿到荣誉证书,为实现梦想而努力奋斗!”

工作队依托自身优势,组建了农民合唱队、舞蹈队、气功八段锦队、篮球队等4支文体队。合唱队注重挖掘培育民间艺人,组织唱爱国主义歌曲,树新风;舞蹈队在节庆日举办文艺演出,通过小品、歌曲、舞蹈、模特秀等喜闻乐见的形式,把习近平新时代中国特色社会主义思想和党的十九大精神、党的惠民政策、民族团结等内容贯穿其中,努力营造和谐稳定、团结进取的氛围。该村通过练习气功八段锦,走创新路,不断增强文化认同。每天傍晚时分,120多名村民在村委会大院练习气功八段锦,身着白色练功服的是男性,身穿玫红色练功服的是女性。工作队带领村民将中华文化延伸到每个角落,融入到群众生活的点滴中,村民参与活动积极性高涨,精气神更足了。今年,在全乡开展的唱红歌、现代舞、篮球赛评比中,托玛贝希村脱颖而出,在44个村中均荣获第一名的好成绩。

小古丽表达情感的方式是热烈的,也是内敛的,是直接的,也是含蓄的……她写给高玉军书信的最后一段情真意切地说:“在这些年里,谁也说不清您为我们付出了多少心血,只有您头上的银丝和眼角的皱纹是您辛勤工作的见证……我可以叫您高爸爸吗?”(自治区税务局驻和夏阿瓦提镇“访惠聚”工作队 李静)

Bilder aus dieser Quelle